Nikitin Material
A Nikitin házaspár Maria Montessori módszerét követve igyekezett játékaival fejleszteni a gyermekek készségeit. A német LOGO Lern-Spiel által kiadott Nikitin játékok kimagaslanak a fejlesztő játékok közül: legnagyobb értékül a tudás, melyet a gyermekek játék közben elsajátítanak.
Minden játék olyan feladatokból áll, amiket különböző építőkocka vagy fa és karton elemek segítségével kell megoldani.
A feladatokat különböző módon adják meg: mintákkal, képpel vagy rajzzal, írott vagy szóbeli utasításokkal. Ebből adódóan a gyerek megtanulja a más-más csatornákon kapott információk feldolgozását.
A játék fokozatosan nehezedő részekből áll.
A feladatok nehézsége széles skálán mozog: van, amit 2-3 éves gyerek is meg tud oldani, és van felnőttek számára is elgondolkodtató rész, ők is játszhatnak.
A nehézségi fokozatok lassan emelkednek, ami lehetővé teszi, hogy a gyerek akár külső segítség nélkül is a következő szintre lépjen. Ezzel valójában megszünteti a szokásos fejlesztési módszerek azon jellemzőjét, hogy mindig mindent megmagyaráznak és szabályoznak, amivel leginkább csak a feladat végrehajtói képességet fejlesztik.
Emiatt magának a játék elvének mondana ellent, ha megmagyaráznák a feladat megoldásának menetét. Tehát az egyes feladatokat csak gesztikulációval, példával vagy valamilyen ráutalással közlik a játékossal, mert a gyerek így fogja a gyakorlatban megtanulni, hogy hogyan szedje össze a megoldáshoz szükséges információt.
Nem biztos, hogy a gyerek az első próbálkozásra megoldja a feladatot, mert lehet, hogy még hiányosak az ismeretei. Várni kell míg ezeket a hiányokat pótolja, talán 1-2 napot, talán heteket.
Az egyes feladatok megoldásai nem elvontak, hanem valamilyen tárgyaknak az elrendezése, konstrukciója. Ebből kifolyólag fizikailag létező, látható, megfogható. Lehetőséget ad a gyereknek, hogy megoldását az eredményhez hasonlítsa, azaz a megoldás helyességét ő maga ellenőrizze.
A játékot nem csak szigorúan az útmutató alapján lehet játszani. A játékosok új feladatokat is kitalálhatnak, ami tovább ösztönzi a kreativitásukat.
A fejlesztőjáték azzal fejleszt, hogy további gondolkodásra sarkall akkor, amikor a játékos már súrolja a képességeinek határát. A fejlődés ugyanis ebben a fázisban a leggyorsabb.
Minden játék olyan feladatokból áll, amiket különböző építőkocka vagy fa és karton elemek segítségével kell megoldani.
A feladatokat különböző módon adják meg: mintákkal, képpel vagy rajzzal, írott vagy szóbeli utasításokkal. Ebből adódóan a gyerek megtanulja a más-más csatornákon kapott információk feldolgozását.
A játék fokozatosan nehezedő részekből áll.
A feladatok nehézsége széles skálán mozog: van, amit 2-3 éves gyerek is meg tud oldani, és van felnőttek számára is elgondolkodtató rész, ők is játszhatnak.
A nehézségi fokozatok lassan emelkednek, ami lehetővé teszi, hogy a gyerek akár külső segítség nélkül is a következő szintre lépjen. Ezzel valójában megszünteti a szokásos fejlesztési módszerek azon jellemzőjét, hogy mindig mindent megmagyaráznak és szabályoznak, amivel leginkább csak a feladat végrehajtói képességet fejlesztik.
Emiatt magának a játék elvének mondana ellent, ha megmagyaráznák a feladat megoldásának menetét. Tehát az egyes feladatokat csak gesztikulációval, példával vagy valamilyen ráutalással közlik a játékossal, mert a gyerek így fogja a gyakorlatban megtanulni, hogy hogyan szedje össze a megoldáshoz szükséges információt.
Nem biztos, hogy a gyerek az első próbálkozásra megoldja a feladatot, mert lehet, hogy még hiányosak az ismeretei. Várni kell míg ezeket a hiányokat pótolja, talán 1-2 napot, talán heteket.
Az egyes feladatok megoldásai nem elvontak, hanem valamilyen tárgyaknak az elrendezése, konstrukciója. Ebből kifolyólag fizikailag létező, látható, megfogható. Lehetőséget ad a gyereknek, hogy megoldását az eredményhez hasonlítsa, azaz a megoldás helyességét ő maga ellenőrizze.
A játékot nem csak szigorúan az útmutató alapján lehet játszani. A játékosok új feladatokat is kitalálhatnak, ami tovább ösztönzi a kreativitásukat.
A fejlesztőjáték azzal fejleszt, hogy további gondolkodásra sarkall akkor, amikor a játékos már súrolja a képességeinek határát. A fejlődés ugyanis ebben a fázisban a leggyorsabb.
Tovább
A kategóriában nincsenek termékek!
Játék webáruházunk „Nikitin Material” termékkategóriájában a Nikitin Material termékeket gyűjtöttük egybe a 3 - 4 éves vagy az 5 - 7 éves gyermekek számára játékot vagy ajándékot kereső szülők, nagyszülők számára. A Nikitin Material termékkategóriában a legolcsóbb termék ára 9580 forint, míg a legdrágább termék 15250 forint. A webshopban kínált 3 listázott matematikai játék, oktatójáték, kombinációs játék, készségfejlesztő játék, készségkészségfejlesztő eszköz és logikai játék között említést érdemel pl. a „Nikitin La Strada”, a „Nikitin Material Matrici”. A Nikitin Material kategória termékeire legegyszerűbben az alábbi címkékkel lehet rálelni: coloretto, strada, mátrix, matrici, material, építőkocka, kocka, kreatív.
Karácsonyi ajándékötletek
Évről-évre visszatérő kérdés, hogy mi az, amit karácsonyra ajándékozzunk a különböző korú gyerekeknek; mi is az, ami koruknak megfelelő karácsonyi ajándék, aminek örülnének, és amivel sokáig is játszanának. Játék webshopunk ebben többféle válogatás segítségével szeretne tippeket, ötleteket adni:
- Az alábbi népszerű játékok karácsonyi ajándékba játékkategóriák segítségével webáruházunk legkedveltebb, legtöbb vásárlónk által választott TOP játékait, ajándékait, legnépszerűbb játékait válogattuk össze, korcsoportok szerint válogatva.
- További ajándék ötleteket, ajándékozási tippeket találhatsz a blogunkban publikált Legnépszerűbb játékaink cikkünkben.
Tovább