A GYÜMI egy óriási ötletű kártyajáték, melynek játékszabálya nagyon könnyen elsajátitható. Vigyázat: Abbahagyni nehéz! A játék lényege, hogy különböző gyümölcsöket gyűjtögetünk egymás után, de vigyázz közben meg is kell jegyezned, hogy az adott gyümölcsféléből nilyen számokat gyűjtöttél már össze. A játék végén annyi pontot kapunk az adott gyümölcsünkre, ahány számból álló összefüggő sort tudtunk összegyűjteni, a sor csak akkor érvényes, ha az 1 szám megtalálható benne. pl. 1,2,3,5 -ezért 3 pontot kaphatunk hisz a sorunk 1-3-ig érvényes. Ha viszont valamelyik szám ismétlődik vagy hiányzik az 1-es szám akkor 0 pontot ér a gyűjtésünk. Összesen 6 féle gyümölcs van a pakliban és minden gyümölcsöt, amirol úgy döntünk, hogy gyujtjük külön-külön kell gyűjteni, így egyre több sort és a benne található számot kell megjegyeznünk. Nem is olyan kis torna az agynak. Jó megfigyelőképesség, memória kell hozzá, hisz minden általunk gyűjtött gyümölcsféléből csak az utoljára gyűjtött legfelső lapot fogjuk látni! A játék észrevétlenűl tanít meg a döntéshozatal átgondolására, valószínűségszámításra. De nem kell megijedni, nagyon könnyen megérthető a játékszabály és mivel csak 1-5-ig kell ismerni a számokat, a legkisebbek is játszhatnak vele. Játszhatunk vele ketten is, de sok helyen bajnokságot rendeznek belole már az iskolák. Siker! Siker! És a GYÜMIT a világ egyik legismertebb és legelismertebb társasjáték-guruja, Tom Vasel (Dice Tower) is kipróbálta, játszott vele és készített egy kis videót a játékunkról. A felvételnek az az érdekessége, hogy a GYÜMI az első magyar fejlesztésű és kiadású társasjáték Magyarországon, amelyet alkalmasnak talált a mester" arra, hogy foglalkozzon vele. A teljes játékszabály itt megtalálható. A Gyümiről egyre több társasjátékoksoknak, fejlesztőpedagógusoknak, játékmestereknek szánt blogon, szaklapban olvashatunk!
![]()
Játékosok száma:2-8 fő
Életkor: 6 éves kortól
Játékidő: kb. 25 perc
Jelleg: memóriafejlesztő kártyajáték
Fejleszti: memóriát, logikát, rendszerező képességet, döntési képességet