Szállítás és fizetés Szakembereknek Kapcsolat
jatekliget.hu
Kategóriák
jatekliget.hu
  • Kategóriák
    • Újdonságok
    • TOP áron
    • Játékkategóriák
    • Babasarok
    • Életkor szerint
    • Játékok lányoknak
    • Játékok fiúknak
    • Téma szerint
    • Könyvek
    • Egyedileg feliratozható termékek
    • Márkák
  • Játékliget Klub
  • Játékliget Blog
  • B2B
  1. Játékliget Blog
  1. Játékliget Blog
Vissza
Iskolaérettségi teszt

Iskolaérettségi teszt

Miért jó tesztelni? Tudni szeretné hol tart gyermeke képesség fejlődése és erről írásos formában szeretne értékelést kapni? Rövid kérdések, feladatok és gyors válaszok, megoldások! Ez a titka a biztos, mély tudás feltérképezésének. A teszt, korcsoportokra bontott, egyedi kérdés- és feladatsort kínál, játékos, színes, mégis célratörő formában! A Játékliget tesztsorait Dudáné Driszkó Adrienn állította össze. Az alábbiakban a tesztekből csak ízelítőt kínálunk.

2021.08.12 19:39

1.) Beszédprodukció

Helyesen artikulálva, közepes tempóban mondja el az első szót a gyermekének. Majd kérje meg, hogy ismételje el Ő is. Ha helyesen ismételte, akkor 3 pontot kap, s léphetnek tovább a következő szóra. Ha azonban hibázott, akkor írja le pontosan, mit is mondott a gyermeke, majd mondja el újra ezt a szót, csemetéje pedig ismételje el. Ha helyesen mondta, két pontot kap. Ha nem, akkor ismét jegyezze le a hibás szót, s próbálják újra. Ha most már sikerült helyesen elismételni, akkor 1 pontot kap, ha nem, akkor 0 pontot. Három próbálkozás után lépjenek tovább a következő szóra.

Játékajánlat: Levegős foci – Légzéstechnika fejlesztő játék Légzés technika és tüdő fejlesztő 2 személyes eszköz fából (levegős foci)

2.)Beszédértés

Olvassa fel gyermekének az alábbi mesét. Kérje meg, hogy jól figyeljen, mert utána válaszolnia kell a feltett kérdésekre. (Az antilop és a pók) . A vadászok felgyújtották a bozótot, hogy elpusztítsák az állatokat. Az antilop és a pók is a bozótban volt. Amikor a pók látta a tűz közeledtét, több állatot megkért, hogy segítsenek rajta, a bozóttűzben nem akar elpusztulni. Az állatok sorra megtagadták a segítséget. Meglátva a pókot, az antilopot szánalom fogta el.

- Gyere, pókocska, gyorsan bújj be a fülembe - mondta neki.

A pók bebújt a fülébe, az antilop pedig rohant, rohant a pókkal, átugrotta a tüzet, és egy erdőig meg sem állt. Ott kiengedte a pókot.

- Megmenekültél - mondta.

- Köszönöm, kedves, jó antilop - hálálkodott a pók -, most már biztonságban vagyok!

Azzal az antilop szaladt is tovább.

Egy napon a vadászok kutyáikkal felfedezték az antilop csapását, s üldözőbe vették.

Az antilop észrevette, hogy üldözik. Rémült rohanásba kezdett, s hogy, hogy nem, abba az erdőbe ért, ahol a pókot hagyta. Hozzászaladt, és így szólt:

- Drága pókocska, most te segíts rajtam! A vadászok üldöznek, meg akarnak ölni!...

- Ne félj, amíg én itt vagyok, nem ölhetnek meg - vigasztalta a pók.

Az antilop továbbszaladt. A pók pedig ott maradt, s az antilop lábnyomát sűrű hálóval szőtte be. Amikor a vadászok odaérkeztek, megkérdezték tőle:

- Nem szaladt erre az antilop?

- Nem! Ma nem láttam erre antilopot - válaszolt a pók.

A vadászok megvizsgálták a földet; látván, hogy az antilop nyomát pókháló fedi, azt mondták:

- Vissza kell hívni a kutyákat! A nyomok régiek, pókhálósak, az antilop másféle menekült. Visszahívták a kutyákat, és elsiettek. Az antilop pedig visszament a pókhoz.

- Kedves pókocska, köszönöm, hogy megmentettél - hálálkodott.

Az antilop és a pók így segítettek egymáson; az antilop a fülével, a pók a hálójával. (Afrikai népmese)

A mese elmondása után tegye fel gyermekének a következő kérdéseket. Írja le a válaszokat!

Kérdések:

1.)Kik gyújtották fel a bozótot? _________________________________________

2.)Mit gyújtottak fel? __________________________________________________

3.)Ki kérte az állatokat, hogy segítsenek neki kimenekülni a tűzből? _____________

4.)Ki szánta meg a pókot? _______________________________________________

5.)Mit jelent az, hogy megszánta? _________________________________________

6.)Hogyan segített a póknak az antilop? ____________________________________

7.)Miért került bajba az antilop? __________________________________________

8.)Hogyan segített a pók? _______________________________________________

9.)Miért fordultak vissza a vadászok? ______________________________________

10.)Miért gyújtották fel a vadászok a bozótot? _____________________________

Válaszok:

1.)vadászok

2.)bozótot

3.)a pók

4.)az antilop

5.)megsajnálta

6.)a fülébe bújtatta, és elrohant vele a közeli erdőig

7.)a vadászok vadásztak rá, a kutyáik üldözték

8.)beszőtte hálóval az antilop nyomát

9.)mert a pókháló azt jelezte számukra, hogy az antilop nyoma már régi

10.)hogy elpusztítsák az állatokat

Játékajánlat: Növények – Djeco szókincsfejlesztő játék Óvodásoknak az őket körülvevő világ megismerésére. A gyerekek szeretik az növényeket és irtó büszkék magukra, ha bezsebelhetik a dicséretet, mert tudják a gyümölcsök illetve a ritkán látható állatok nevét is. Ebben a játékban 50 növény fotója látható és 20 db kártyán ezeket a növényeket különböző szempontok szerint csoportosították a Djeco játék fejlesztői. 

Storigolo – Társasjáték (Megableu) Nem csak memóriajáték! A játékosokra van bízva, hogy egy izgalmas, szövevényes vagy egy vicces történet kerekedik-e ki a végére. Vajon meg tudja jegyezni a történet minden részletét? 

Sztorikocka - többféle változatban

Kisgyerekeknél játszhatjuk úgy is, hogy dobunk a 9 kockával és az óvónéni-tanító néni elkezd egy történetet, minden gyerek 1 kockát felhasználva továbbgondolja-mondja a sztorit a saját dobott képének megfelelően. Remekül tanítja a történet szövést, kreativitást, fantáziát fejleszt. Különböző nehézségi szinteken is használhatjuk, akár több kockával dobunk, akár hozzávariáljuk a cselekvés kockacsomagot is, és így kell történetet alkotni, visszamondani, újra gondolni, tovább fogalmazni.

3. )Téri tájékozódás

Gyermeke figyelje meg alaposan a sor elején álló ábrát, ábrasort. Majd kérje meg, hogy keressen ugyanolyanokat a sorban és karikázza be! Hívja fel a figyelmét, hogy csak a teljesen ugyanolyanokat kell megjelölni – fontos, hogy ugyanabba az irányba nézzen, és lényeges a sorrend is! (A sor elején álló mintát végig nézheti a gyermeke, nem kell letakarni). Játékajánlat a téri tájékozódás fejlesztéséhez:  Nikitin Material Matrici - mátrix játék

Nikitin Matrici - egy mátrix alapú összetett fejlesztő játék. A különböző fejlettségi szinten álló gyermekek egyéni és közös foglalkoztatására is kiválóan alkalmas. Ebben a remek kombinációs játékban fejlődik a téri tájékozódás, a logikus gondolkodás, a koncentráció, és sok más egyéb készség is.

Csodapalota – Térlátást fejlesztő társasjáték A Csodapalota társasjátékban az aprócska tündérek mindenféle palotákat építenek. A játék tartalma: -60 feladatkártya -22 építőelem A feladatkártyákat 4 nehézségi szintnek megfelelően lehet elkülöníteni. Minden kártyán egy kistündér segít, hogy melyik csoporthoz tartozik, és hogy azt a feladatot, mely elemek felhasználásával lehet megoldani.

IQ Puzzler – Smartgames logikai játék Ez a játék az egyik legnagyobb kedvencem. 1-12. osztályig minden tanítványom imádja! 4 nehézségi szinten 101 feladványon keresztül 12 különböző színű és alakú elemet kell beilleszteni a dobozba, hogy tökéletesen fedjék a felületet. Ha elkezdted, garantáltan nem tudod abbahagyni. A gyakorlottabbaknak pedig indulhat térben is a piramisépítés. A praktikus doboz és a kisméret miatt ideális utazójáték.

Topologix -A térbeli fogalmak játéka a Djecotól

A térbeli tájékozódást, előtte, mögötte, felette, benne stb. fogalmak megértését segítő játék. Figyeld meg a képen hol látható a kisegér. Keresd meg ezt a tárgyat a táblázatban és jelöld be, hogy az egér a vödörben, fölötte,mögötte vagy hol található?

 

A Játékliget tesztsorait Dudáné Driszkó Adrienn állította össze. Az alábbiakban a tesztekből csak ízelítőt kínálunk.

 

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
  • Elérhetőségek
Pepita Super Seller Pepita.hu marketplace partner
Népszerű kategóriák
    • Készségfejlesztő játékok
    • Fajátékok
    • Társasjátékok
    • Kreatív játékok
    • Puzzle, kirakó
    • Karácsonyi ajándékötletek
    • Intézményeknek, szakembereknek

 

Kapcsolat

 

    • +36308153260

 

    • +36 88 634 585

 

    • info@jatekliget.hu
    • Top-Gradus Kft
    • Cégjegyzékszám:19-09-50889
    • Adószám:13737247-2-19

 

 

  • facebook

  • instagram

  • youtube

Információk
  • Hasznos információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Személyes adatok kezelése
  • Termékek visszaküldése
  • Fizetés és szállítás
  • Gyakori kérdések
Feliratkozás
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
viva_com
  • Újdonságok
  • TOP áron
  • Játékkategóriák
  • Babasarok
  • Életkor szerint
  • Játékok lányoknak
  • Játékok fiúknak
  • Téma szerint
  • Könyvek
  • Egyedileg feliratozható termékek
  • Márkák
  • Játékliget Klub
  • Játékliget Blog
  • B2B
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.