A beszéd fejlesztése olyan tevékenység, amelyet akkor is folytatunk, amikor nem is tudunk róla, legalábbis nem szándékosan tesszük. A mindennapi életben a szülök, a nagyszülők, az idősebb testvérek is a családon belül akarva-akaratlan fejlesztik a kisebb gyermekek nyelvhasználatát.
Kétféleképpen. Egyfelől azzal, ahogyan ők beszélnek, azzal, amit mondanak, ahogyan azt mondják. Mintát adnak, példát mutatnak. Másfelől pedig azzal, hogy a kisgyermekhez szólnak, vele beszélgetnek, párbeszédet folytatnak, magyaráznak neki; vagyis az élet különféle helyzeteit verbálisan, azaz szavak, mondatok kiejtésével kísérik. Évszázadokon át a felnőttek - mindenféle magyarázat vagy célzott tanítás nélkül is - képesek voltak ezt a kettős feladatot teljesíteni. Nem voltak ugyan pedagógusok, öntudatlanul mégis jól biztosították a gyermek anyanyelv-elsajátítását. A 20. század vége felé azonban ez mintha megtorpant volna. Legalábbis a mintaközvetítés, a nyelvi tudás és a nyelvhasználat mikéntjének átadása nem zökkenőmentes. A gyermekek főként az elhangzó beszéd megértésében elmaradásokat, zavarokat mutatnak . Fejlesztésre szorulnak. Feltehetjük a kérdést, hogy vajon miért? A válasz fontos, de még fontosabb, hogy késlekedés nélkül történjen valami, vagyis minél előbb segítsünk azokon a gyermekeken, akiknek szükségük van erre. Napjainkban az ösztönös fejlesztés nagyon sok gyermek esetében már nem elegendő. Ez azt jelenti, hogy célzottan, meghatározott terv és jól összeállított nyelvi anyag alapján kell foglalkoznunk a gyermekkel. Azokkal, akiknél tudjuk, hogy probléma van az anyanyelv-elsajátításukkal - például későn kezdtek beszélni vagy erősen beszédhibások - és azokkal, akiknél csak a vizsgálat, a diagnosztika mutatta ki a zavart. Ez a fejlesztő könyv nem gyógyszer, ezért bárkinek ajánlható; nem árt akkor sem, ha nincs elmaradás vagy zavar a beszédészlelésben és a beszédmegértésben. Ha viszont szükséges, akkor nagyon jó hatású. Szívből ajánljuk az itt következő modulokat mint fejlesztő egységeket mindenkinek, aki gyermekkel foglalkozik, a szülőknek és a nagyszülőknek éppúgy, mint az óvónőknek, a logopédusoknak, a gyógypedagógusoknak, a tanítóknak, a fejlesztő pedagógusoknak, a tanároknak (és még folytathatnánk a felsorolást). Noha a modulok egyfajta játékként is felfoghatók, azért sose felejtsük, hogy a gyermekeknek némelyik feladat nehéz lehet, nagy energiát igényel tőlük az, hogy közreműködjenek. Legyünk tehát türelmesek, fokozatosan fejlesszünk, és sokat dicsérjünk. Megéri. Köszönjük az anyaggyűjtésben részt vevő hallgatóink segítségét! - (Gósy Mária - Imre Angéla)
A kedvelt ünnepek közeledtével ajánljuk még a kedves szülők vagy a minőségi és hasznos kedvelt ajándékokat kereső vásárlók figyelmébe az iskolások legnépszerűbb játékait bemutató kedvelt ajándék ötleteinket, melyek a „Top ajándék ötletek ünnepekra 6 éves iskolásoknak” című oldalon találhatóak. Ezen az oldalon többek között azok a fejlesztő, oktató, és gyerekjátékok találhatóak, amiket a korábbi évek során, ünnepek tájékán a legtöbbször választottak ki ajándékozás céljából.
Kreatív játék webshopunkban „Beszédpercepciós fejlesztő modulok” terméknévvel listázott iskolai eszköz oldalára általában a következő kifejezésekkel találnak rá látogatóink: felnőtteknek szóló könyv, iskolai fejlesztő eszköz, iskolai berendezés. Hasonló típusú keresőkifejezések, amelyek szintén segítségre lehetnek az elképzeléseknek leginkább megfelelő felnőtt könyvek megtalálásában, pl. a következők lehetnek: felnőtteknek szóló könyvek, iskolai fejlesztő eszközök. A fenti termék egyebek mellett az „Életkor szerint > Játékok 5-6-7 éveseknek > Játék 5-6-7 éves fiúknak” elnevezésű kategóriában és az „Életkor szerint > Játékok 5-6-7 éveseknek > Játék 5-6-7 éves lányoknak” elnevezésű kategóriában található meg. Az alább felsorolt termékcímkékre kattintva számos további, hasonló iskolai eszköz adatlapja között lehet válogatni. Az iskolai eszköz címkére kattintva például körülbelül 219 különféle felnőtt könyv között választhatnak az érdeklődők.
Vásárlóink a Beszédpercepciós fejlesztő modulok terméken túl legtöbbször a következő termékeket vásárolták még: → Látogatás a tudás birodalmába- Iskola-előkészítő anyanyelvi feladatgyűjtemény – Szabó Szilvia → Gyakorlófüzet az R,L hangok gyakorlásához – Logopédia kiadó → Gyakorlófüzet a sziszegő hangok gyakorlásához – Logopédia kiadó → Nebuló 1. – Képességfejlesztő feladatgyűjtemény – Látom, hallom, csinálom, tudom! → Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára kép és hanganyaggal ISBN 978-615-00-6080-4 → Szautner Jánosné – Szigeti Gizella: Nebuló 2. – Képességfejlesztő feladatgyűjtemény → Látogatás a beszéd birodalmába 2. Anyanyelvi és részképesség fejlesztő – Szabó Szilvia → Hangadó foglalkoztató füzet a ty, gy, ny hangok gyakorlásához → Mit gondolsz? 1. – Figyelem-, emlékezet-, gondolkodás és beszédfejlesztő játék → Hangadó foglalkoztató füzet az s, zs, cs hangok gyakorlásához.