Kard és Korona történelmi, stratégiai társasjátékot ajánljuk 10 éves kor fölött a 2 nehézségi szintnek köszönhetően az egyszerűbb, gyorsabb játékot kedvelőknek ugyanúgy, mint az összetettebb játékot kedvelő stratégáknak.
A harc vérrel és vassal zajlik, amelyben lovasságból, gyalogságból és íjászokból álló seregét a tartományúr irányítja a többiekkel szemben. A csaták és ostromok a valóságnak megfelelően zajlanak, melynek végkimenetele a fegyverek erején túl a szerencsén is múlik, ezt szimbolizálják az eldöntésükre hivatott kockadobások. A hadsereg élelmezéséhez természetesen területekre van szükség termőföldekkel, erdőkkel, tavakkal és azt gondozó földművesekkel. Így aki több vármegyét tud elfoglalni, az több adóbevételre képes szert tenni, abból növelve seregének a nagyságát.
A 3., 6. és a 9. forduló végén tisztségviselő-választásra kerül sor, amikor a játékosok a rendelkezésükre álló dénárokból licitálhatnak az országbírói, tárnokmesteri és a nádori tisztségre, az ebből származó gyakorlati előnyökkel is növelve saját hatalmukat és befolyásukat. A végső cél, hogy a két változatban meghatározott 8 vagy 12 év alatt (1301-1308-1312 között) valamelyik tartományúr akkora területet tudjon kihasítani a maga számára a Magyar Királyságból, amivel egyedüli várományosa lesz a koronának, ezzel megnyerve a játékot. Ehhez le kell győzni minden ellenséges hadurat, megszerezni mindhárom tisztséget egy választáson, vagy el kell foglalni legalább három teljes tartományt, vagy a játékosok számától függően előre meghatározott számú várat ostrommal kell bevegyen.