Az olvasás tanulásának két fő része van. Az első a dekódolás, vagyis a betűsorok megfejtése, azok visszaadása, a második az olvasott tartalom megértése, a szöveg felismerése és azonosítása, vagyis a szövegértés. A kisiskolás tanulást segítő eszközök és az iskolai oktatás előkészítő, felkészítő játékai elősegíthetik mindezek gördülékeny elsajátítását.
Ebben a témában írtunk korábban egy blogbejegyzést - ÉRTSÜNK AZ (OLVASOTT) SZÓBÓL!
"Az iskolai élet első, igazi nagy sikere, ha valaki megtanul olvasni. A könyvek és a világháló olyan elvarázsolt világok, melyek kulcsát az első osztály közepére-végére a tanítók átadják gyermekeink számára. Néha ez a kulcs nehezebben nyitja az ajtókat. Megesik. hogy az olvasott szavak, szövegek továbbra is homályba vesznek, előfordul, hogy gyermekünk értő olvasása gyengébb.
Ahhoz, hogy a szövegértést javítani tudjuk, meg kell tudnunk, hogy mi áll a nehézség hátterében."
Ha érdekel itt tudod elolvasni írásunkat.