A Phix - pszichológiai társasjáték a 6-9 éves korosztálynak és szüleiknek készült. Önbizalom-fejlesztő, önismereti társasjáték. A játék segít megtanulni, hogyan tudunk egymásra figyelve kommunikálni, erősíteni a gyerekek és szülők önbizalmát segítve az egymás közötti kommunikációt. A kártyák által olyan témakörök nyílhatnak meg, amik a hétköznapi életben nem biztos, hogy szóba kerülnek. A játék segít a szülőnek megismerni gyermeke gondolatait, érzéseit, mi foglalkoztatja, mi érdekli. A gyermek és szülő kártya egyik oldalán található a témakör szerinti kérdés. A kártya másik oldalán pedig a kérdéshez tartozó szövegrész olvasható a pszichológus tanácsaival.
A beszélgetések mellett helyet kapnak a játékos, mozgásos feladatok is, amelyeket mozgásterapeuta, fejlesztő bevonásával készítettek. A mozgásos feladatoknál betekintést nyerhetünk az alapozó és a TSMT torna alapjaiba, melynek gyakorlásával javul a figyelem, az egyensúly, csökkenek a beszédfejlődési problémák, fejlődik a szem és kéz koordinációja, a finom-motorika, és a mozgás segíthet a diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia esetén is. Ez a fajta mozgásterápia megalapozza és támogatja az idegrendszer érését.
A társasjáték fő témakörei:
- A kutya a barátság, a hűség jelképe
- Az elefánt a bölcsesség, a helyes viselkedés szimbóluma
- A méhecske az iskola, a szorgalom jele
- Az oroszlán az erőt, az akaratot, az önbizalmat testesíti meg
- A teknős pedig a sport, a kitartás, a jövőkép kifejezője
Minden fő témakörhöz 20 gyermek és 20 szülő kártya tartozik.
Mellék témakörök:
- Nagyon szeretném mezők
- Kismajom mező: ügyességi, mozgásos feladatok, mozgásterapeuta, fejlesztő bevonásával pontszerzési lehetőség
- Maci mező: pontszerzési lehetőség
A doboz tartalma:
- játéktábla
- 1 db dobókocka
- 4 db bábu
- 1 db lufi
- 260 db színes kártya
- 1 db füzet, amely tartalmazza a játékleírását és pszichológus által írt tanácsokat