Látogatás a vonalak birodalmába grafomotoros elemekre épülő iskola-előkészítő és részképesség-fejlesztő feladatgyűjtemény.Foglalkozunk-e eleget az írás előkészítésével?A finommotorika a kéz és az ujjak összerendezett mozgása, amelyek működtetése megfelelő idegrendszeri érettséget feltételez. Fejlődése összefügg a nagymozgások, az egyensúly fejlődésével és a szem-kéz koordináció kialakulásával.
"Olyan szakszerűen fejlesztő élménytárat szerettem volna létrehozni nagycsoportos óvodásoknak, hogy első osztályban a ceruza jó fele kopjon, ne legyen agyonrágott ceruzavég" Szabó Szilvia A könyvet ajánljuk a "Látogatás a tudás birodalmába" kötettel együtt. Míg ebben a kötetben a grafomotoros készség fejlesztése a hangsúlyos, az írásra hangolódás, addig a zöld, baglyos könyv a logikai, gondolkodási képességeket fejleszti Meixner alapokra épülve.
A grafomotoros fejlesztés a finommozgások koordinációjának, a rajz- és írás készségének fejlesztése. A grafomotorikus szó jelentése írómozgást jelent, de a finommozgás-koordinációt igénylő tevékenységeket, a rajz- és íráskészséggel kapcsolatos mozgásokat is magába foglalja.
5-7 éves korban a normál érési folyamatra építve ugrásszerű fejlődést lehet elősegíteni, mert ebben az időszakban zajlik a kézizmok, kézközép-csontok erősödése, a finom-mozgás koordinációjáért felelős agyi struktúrák kiépülése, az idegpályák myelinizációja. A finom és grafomotoros fejlődéssel együtt fejlődik a fantázia, a logikai készség, a kreativitás és a tájékozódó képesség is.
A grafomotoros fejlesztés során alkalmazott, a gyermekek aktuális tudására szabott módszerek segítségével fejlődik a logikai- és kombinációs készség, a tájékozódó képesség, a kreativitás, az ötletes megoldásokban a fantázia. Ezek azok a képességek, melyek a sikeres iskolai tanulásban előnyöket jelentenek és meghatározzák a gyermek iskolához és tanuláshoz való pozitív viszonyát.
Jellege: Foglalkoztató