Évről ?évre növekszik azoknak a gyerekeknek a száma, akik nem úgy teljesítenek az iskolákban, ahogyan azt a szüleik és a pedagógusok elvárnák tőlük. A probléma ténye könnyen, a tapasztalt pedagógus által szinte azonnal érzékelhető. A probléma jellegének azonosítása azonban már sokkal bonyolultabb feladat. A tanulási nehézség átmenetinek tekinthető, az okok megszűnésével maga a tanulási nehézség is eltűnik. Más a helyzet a tanulási akadályozottság és a tanulási zavar esetében. Ilyenkor a kiváltó ok vagy állandó, melynek létét el kell fogadni, vagy tartós, ami nehezen szüntethető meg. Enyhe fokban akadályozott gyermekekkel korábban elvétve találkozott a normál általános iskolában tanító pedagógus. Mivel az ilyen tanulók fogyatékosságára már korábban pl. az óvodában fény derülhetett, vagy pedig a beiskolázást követően rövid időn belül speciális intézménybe való áthelyezésükre került sor. Az integrált nevelés eszméje a törvényi szabályozásnak is köszönhetően egyre nagyobb tért hódít, így az alapító okiratuk tanúsága szerint is erre vállalkozó iskolákban nagyobb valószínűséggel és gyakorisággal találkozhatunk majd fogyatékos gyerekekkel. De könyvünk nem róluk szól! Sokkal inkább azokról a gyerekekről, akik ugyan megnyilvánulásaik, iskolai teljesítményük miatt sokszor fogyatékosnak tűnnek, mégsem azok. Ép az értelmük, épek az érzékszerveik, mégis tanulási zavarral küzdenek.
De hogyan ismerhető fel a tanulási zavar, hogyan dönthető el, hogy csak" tanulási zavarról van szó. Mi állhat a háttérben, miért jött létre, mit tehet a pedagógus a gyermek fejlesztése érdekében, van-e esély a veszély látszatának felmerülésekor a megelőzésre stb? Nos, erről kívánunk könyvünkben szólni. Az első részben a tanulási zavar fogalmát értelmezzük, bemutatjuk a legismertebb elméleti irányzatokat, s felvázoljuk a lehetséges gátlótényezőket. Ezután egy könnyen áttekinthető rendszerben mutatjuk be a tanulási zavarokat: először a részképességzavarokat, majd a komplex tanulási zavarokat elemezzük.Jellege: FoglalkoztatóFejleszti: kommunikáció,
Játék webshopunkban „Pinczésné Dr. Palásthy Ildikó: Tanulási zavarok, fejlesztő gyakorlatok” terméknévvel listázott iskolai eszköz adatlapjára jellemzően a következő kulcsszavakkal lelnek rá vásárlóink: iskolai fejlesztő eszköz, iskolai berendezések, iskolai eszközök. Hasonló típusú szavak, melyek még segítségre lehetnek a legjobb felnőtt könyvek megtalálásában, például a következőek lehetnek: iskolai berendezés, felnőtteknek szóló könyvek. A fenti iskolai eszköz egyebek mellett az „Életkor szerint” termékkategóriában és az „Életkor szerint > Játékok 8-9-10-11-12 éveseknek > Játék 8-9-10-11-12 éves lányoknak” nevű termékkategóriában érhető el. A következő termékcímkéket választva jónéhány további, hasonló iskolai eszköz termékadatlapja tekinthető meg. A felnőtt könyv kulcsszóra kattintva pl. több mint 91 különböző felnőtt könyv között válogathatnak alátogatók.
A Pinczésné Dr. Palásthy Ildikó: Tanulási zavarok, fejlesztő gyakorlatok termék mellett leggyakrabban az alábbi termékek kerültek még vásárlóink kosarába: • Ugróiskola – Hej, írás, helyesírás! 3. – Helyesírást fejlesztő feladatgyűjtemény • SzámTanítás 4. osztály – Fejlesztő feladatgyűjtemény • Szautner Jánosné: Képességfejlesztő program a kisiskoláskori tanulási zavarok korrekciójához 1. • Szautner Jánosné – A tanulási zavarok korrekciója kisiskolás korban 2. • Pinczésné dr. Palásthy Ildikó: Önismereti tükör • Óra – Kis felfedező – Trefl oktató társasjáték • Játszva ismerjük meg az órát – Oktató játék • Mágneses golyóvezető / kicsi- csiga / – Készségfejlesztő játék • Tarnai Klára: Betűsuli 1. – Képességfejlesztő feladatgyűjtemény • Az eredményes iskolakezdésért 2. – Beszédhanghallás, írásmozgás, szociális viselkedés.