A Játszva olvass! egy izgalmas, interaktív eszköz, ami forradalmasítja az olvasás tanítását. A játékokkal a tanulás kalanddá válik, miközben a gyerekek játékosan fejlesztik olvasási készségüket, beszédüket és helyes kiejtésüket.
A játékot használhatják pedagógusok, gyógypedagógusok, de akár szülők is. Ezáltal megszerettetve a gyermekkel az olvasást. Az olvasási képesség fejlesztésére alkalmas táblák alkalmazhatóak egyéni és kiscsoportos foglalkozásokon is. A játékok a fokozatosság elve szerint haladnak, a hangoktól a szavakon át a szövegig. Nagy hangsúlyt fektetve a fonológiai tudatosság, a figyelem, a hallási differenciálás, az analízisszintézis, a szókincsbővítés és a szövegértés fejlesztésére.
Az útmutató végén az „r,l,j” hanghoz tartozó vers is megtalálható. Ez segíti, hogy a hang automatizálódjon a gyermek beszédében.
Fontos, hogy ha a gyermek olvasásban téveszti a „l,j” betűket, akkor kezdjük először a fejlesztést külön-külön a hangok fejlesztésével. Érdemes minimum egy tanórán, de szükség esetén akár több foglalkozáson keresztül is a hangokkal egyesével foglalkozni és kiegészíteni az adott játékot több hasonló feladattal. Az ezt követő órákon az egyre hosszabb szavakat tartalmazó táblákkal játszunk. Az órák elején célszerű visszatérni a betűismeret fejlesztéséhez vagy a rövidebb szavak olvasásához. Amikor a gyermeknek már biztos betűismerete van a „l” betű esetén, akkor lehet áttérni más betűre, de a homogén gátlás elkerülése érdekében lényeges, hogy olyan betűt fejlesszünk, amelyek sem vizuálisan, sem auditívan nem hasonlítanak a korábban tanult hanghoz, betűhöz. Kis szünetet követően kezdjük el a „j” betű fejlesztését. Amikor a gyermek már ezt a betűt is jól ismeri, akkor ismételten egy különböző betű fejlesztését iktassuk be, majd később a két betű (l-j) differenciálásával folytassuk a fejlesztést.
Ráadásul a csomag egy speciális játékot is tartalmaz az "r", "l", "j" hangok gyakorlására, puzzle darabok gyűjtésével, miközben a gyerekek hangosan olvassák a kártyákon szereplő szavakat vagy egy felnőtt után ismétlik azokat. A cél, hogy minden puzzle darabot összegyűjtsenek.
Minden betűhöz egy külön vers is tartozik, amely elősegíti az adott hangok automatizálását, így a gyerekek beszédében természetes és gördülékeny lesz azok használata.
A játékokhoz dobókocka és bábuk szükségesek. (ezeket a csomag nem tartalmazza)
Kreatív játék webshopunkban „Játszva olvass - K,G betűk - Olvasásfejlesztő gyűjtemény” névvel listázott gyakorlófüzet termékadatlapjára leginkább ezekkel a kifejezésekkel találnak rá vevőink: foglalkoztató füzetek, foglalkoztató feladatlapok, tanulójáték, gyakorló feladatlapok, készségfejlesztő füzet, olvasást fejlesztő játékok, olvasásfejlesztő játékok. Hasonló típusú kulcsszavak, melyek még segítségre lehetnek a legjobb foglalkoztató füzetek kiválasztásában, például a következők lehetnek: oktatójátékok, készségfejlesztő füzetek, gyakorló füzetek, oktatójáték, gyakorló feladatlap. A fenti gyakorlófüzet egyebek mellett az „Életkor szerint > Játékok 5-6-7 éveseknek > Játék 5-6-7 éves lányoknak” elnevezésű kategóriában illetve az „Intézményeknek ” elnevezésű kategóriában érhető el. Az alább felsorolt termékcímkékre kattintva számtalan további, hasonló gyakorlófüzet adatlapja között lehet válogatni. Az olvasásfejlesztő játék címkére kattintva például körülbelül 52 különféle foglalkoztató füzet között böngészhetnek az unokájuknak, gyermeküknek készségfejlesztő gyakorlófüzeteket kereső szülők, nagyszülők.