Szállítás és fizetés Szakembereknek Kapcsolat
jatekliget.hu
Kategóriák
jatekliget.hu
  • Kategóriák
    • Újdonságok
    • TOP áron
    • Nyári élményekhez
    • Játékkategóriák
    • Babasarok
    • Életkor szerint
    • Játékok lányoknak
    • Játékok fiúknak
    • Téma szerint
    • Könyvek
    • Egyedileg feliratozható termékek
    • Márkák
  • Játékliget Klub
  • Játékliget Blog
  • B2B
  1. Játékliget Blog
  1. Játékliget Blog
Vissza
Jövőre 100 éves a Waldorf pedagógia

Jövőre 100 éves a Waldorf pedagógia

A Waldorf-pedagógia megszületésének közelgő 100. évfordulója alkalmából, a résztvevők a következő egy évben, 2019 szeptemberéig világszerte több rendezvényt szerveznek. Az eseményhez kapcsolódóan a Játékligetet kérdeztük a Waldorf-pedagógia jellegzetességeiről.

A Waldorf pedagógia atyja az osztrák Rudolf Steiner. Az első Waldorf iskola 1919. szeptember 7-én nyílt meg Németországban, elsősorban a Waldorf-Astoria cigarettagyár munkásainak a gyermekei számára. A hazánkban 1926-ban megnyílt, első Waldorf iskola 1933-as megszűnését követően 1989-ben nyitotta meg kapuit a Solymári Waldorf Óvoda. Napjainkban közel 100 Waldorf intézmény működik, a szakmai munkát pedig 7 önálló Waldorf-pedagógus képzés támogatja hazánkban. Világszerte 1100 iskola és 1700 óvoda működik a Waldorf-pedagógia elvei szerint.

2021.07.23 12:52

 

A fej, a kéz és a szív pedagógiája
A Waldorf-pedagógia sajátossága, hogy az oktatásban a gyerekek intellektusának fejlesztésével megegyező hangsúlyt kap a művészeti, szociális nevelés és a gyakorlati nevelés is. A tanítás során a gyakorlatból indul ki, művészeti tevékenységekkel folytat, majd legvégül jut el az intellektuális tudnivalóig.

Epochális tanítási rend
A képességek kibontakoztatása akkor lehet a legteljesebb, ha elegendő időt hagynak az elsajátításra és a gyakorlásra. A Waldorf iskolákban ezért a gyerekek a közismereti tárgyakat tömbösítve, 3-4 hetes ciklusokban tanulják. Az így elsajátított képességek a későbbiekben biztos alapot szolgáltatnak majd a további tanulmányokhoz.

Büntetés és versenyszellem helyett
A mindennapok során, ha egy gyerek jól csinál valamit, akkor egy mosoly, dicséret a visszajelzés, hiszen erre a gyerekeknek különösen szükségük van, hogy az érdeklődésük, a motivációjuk hosszú távon is megmaradjon. Az epochák végén a nagyobbaknál, főként 3. osztálytól tudáspróbák vannak, erre rövid szóbeli vagy írásbeli értékelést, majd az év végén hosszú szöveges bizonyítványt kapnak a gyerekek. A bizonyítvány két részből áll: az egyik része a gyereknek szól. Ez egy vers, amit az osztály tanító maga választ, vagy esetleg ír. Ezzel ad egy tükröt, visszajelzést a gyermeknek, arról, hogy hogyan látja őt. Ebben képi eszközökkel, művészi módon fejezi ki a gyermek eddigi eredményeit és azt is, hogy miben látja szükségét esetleg a fejlesztésnek. A bizonyítvány hosszabbik része, mely akár több oldalas is lehet, hatodik osztályos koráig a gyermek szüleinek szól. Ebben a pedagógus részletesen leírja a gyermek közösséghez, tanuláshoz való hozzáállását, egyes tantárgyakból az eredményeit. Hatodik osztály után ezt az értékelést a pedagógus már a gyermeknek szólóan, nem a szülőknek készíti.

Értékelés van, osztályzat nincs
Ha osztályzatokban értékeljük egy gyermek teljesítményét, akkor azt a számot óhatatlanul egy másik gyerek eredményeihez méri. Amikor a gyerekek számot adnak tudásukról, akkor egy „általános” érdemjegy helyett konkrétan megfogalmazott mondatokat kapnak visszajelzésként a tudásukról. Ez nem összehasonlításra vagy versengésre készteti őket, hanem kizárólag arra, hogy az adott területen lévő hiányosságaikat a jövőben pótolják.

Kiemelt projekt: a méhek tanulmányozása
Az utóbbi húsz évben egyre nagyobb számban pusztulnak a méhek világszerte, a Waldorf emlékév pedig különös figyelmet szentel a méheknek. Rudolf Steiner, A méhek lényéről c. művében így ír róluk:  „A méhek élete mögött egy rendkívüli bölcsesség áll. (…) Az, amit csak akkor tapasztalunk meg magunkon belül, amikor a szívünk szeretetet fejleszt ki…”.
A Waldorf-pedagógia ezért ebben az évben kiemelt figyelmet szentel a méhek megfigyelésének, a róluk szóló mesék és tanítások megismerésének. A kampány keretén belül a Waldorf intézmények olyan bemutató méhészetek kialakítását is tervezik, ahol egy- egy vizsgálóláda létrehozásával a gyerekek megismerkedhetnek a méhészkedéssel.

Forrás: www.jatekliget.hu <

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
  • Elérhetőségek
Pepita Super Seller Pepita.hu marketplace partner
Népszerű kategóriák
    • Készségfejlesztő játékok
    • Fajátékok
    • Társasjátékok
    • Kreatív játékok
    • Puzzle, kirakó
    • Karácsonyi ajándékötletek
    • Intézményeknek, szakembereknek

 

Kapcsolat

 

    • +36308153260

 

    • +36 88 634 585

 

    • info@jatekliget.hu
    • Top-Gradus Kft
    • Cégjegyzékszám:19-09-50889
    • Adószám:13737247-2-19

 

 

  • facebook

  • instagram

  • youtube

Információk
  • Hasznos információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Személyes adatok kezelése
  • Termékek visszaküldése
  • Fizetés és szállítás
  • Gyakori kérdések
Feliratkozás
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
viva_com
  • Újdonságok
  • TOP áron
  • Nyári élményekhez
  • Játékkategóriák
  • Babasarok
  • Életkor szerint
  • Játékok lányoknak
  • Játékok fiúknak
  • Téma szerint
  • Könyvek
  • Egyedileg feliratozható termékek
  • Márkák
  • Játékliget Klub
  • Játékliget Blog
  • B2B
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz marketing jellegű cookie-kat engedélyezhet, amivel elfogadja az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.