Könnyebbé teszi a mindennapok gyakorlati munkájában a tudatos, apró lépésekben haladó fejlesztést, és biztosan készíti elő az olvasás-írás tanulását.
Az itt található szakmai-módszertani anyag célzottan nyújt segítséget. A feldolgozott szóanyag az óvodás korosztálytól használható, és hangzókra bontottan dolgozza fel a szavak hanganalízisét, szintézisét. A munkafüzet egyaránt segítséget nyújt a hangzók helyének megtanulásához. Az anyag a terápiás program különböző fázisaiban többször használható. Először az előkészítő szakaszban szenzorosan használhatjuk, a hallási figyelem, a megkülönböztetés, a figyelem irányításának kialakításához. A munkafüzet nagy előnye, hogy szelektív hangzókból áll és nem zavarja a hallási figyelem kialakítását az esetlegesen paralálisan ejtett hangzópárok jelenléte.A szóanyag elsődlegesen a kiejtésjavítás szempontjait tartja szem előtt, ezért az automatizálási szakaszban a már kialakított hangzók begyakorlásánál is sikerrel alkalmazható. Ezután tudatosan a speciális hangzót tartalmazó szavak hanganalíziséhez-szintéziséhez, az adott hangzó fonetikai helyzetének meghatározásához kapunk vizuálisan is érzékelhető támpontot. Ez a feldolgozás azért szerencsés, mert nem zavarja az iskolás korosztály olvasás-írás tanulását. Tehát nem csak a szókezdő és szóvégző hangzók elsajátítását, hanem a szóban elfoglalt pontos helyzetét is érzékelhetővé teszi mind az óvodás, mind az iskolás korosztály számára.