A Radosza-számológyűrűk hat-tízéves gyermekek számára készített térbeli képességfejlesztő taneszköz és logikai játék. Eredményesen alkalmazható különböző matematikai műveletek begyakorlására, és szöveges feladatok, illetve fejszámolás eredményének kirakására. Fejleszti a logikus gondolkodást, a térlátást, a memóriát, a kombinációs-és koncentrációs képességet, a kézügyességet, valamint a finom-motorikus mozgáskészséget. Használata nagyban elősegíti az irányismeret megszilárdulását (fel, le, balra, jobbra). Hozzájárul a kicsik szabálytartás-készségének kialakulásához, amely esetünkben azt jelenti, hogy a matematikai műveleteket számjegyenként, megadott sorrendben, balról jobbra kell kirakni másolás vagy szóbeli közlés alapján. Azokat a készséget és képességet is fejleszthetjük a gyűrűkkel, amelyeket a legtöbb videojátékokkal nem lehet. Otthon, iskolában, napköziben és táborban is használhatjuk az eszközt játékként, illetve taneszközként. Alkalmas házi feladatok elkészítésére, tanórai gyakorlásra, napközis foglalkozásra, és osztály- illetve évfolyamverseny rendezésére is. Általa a máskor unalmas gyakorlás játékossá és kedveltté válik. Az eszköz nem számológép! Nem oldja meg a gyermek helyett a feladatot, és nem adja ki az eredményt! A Radosza-gyűrűk fix, összecsukható és videojáték formában is készülhet többféle korosztály és közösség számára. Az öt-hétéves óvodások részére lehet kapni az ovigyűrűket. Kisiskolásoknak az író- valamint a számológyűrűket.Az eszköz általában két, egymást egyetlen pontban metsző gyűrűből, vagyis kör alakú sínből áll (de más kivitelben tartalmazhat kettőnél több gyűrűt is). Ezekben csúszó elemek mozognak, amelyekre számjegyeket, matematikai műveletjeleket és egyéb jelöléseket festettünk. Esetünkben a két gyűrű közül az a vízszintes, amelyen egymás mellett, a függőleges gyűrű pedig az, amelyen egymás alatt helyezkednek el a számjegyek. A vízszintes gyűrű kerületén lehet a számokat - de csak az összes számot egyszerre - balra vagy jobbra tologatni. Ezt egy másik, függőlegesen futó gyűrű keresztezi, amelyen függőleges irányba le vagy fel lehet tologatni a számokat. A két gyűrű átmérője nem egyforma, ezért nem kettő, csak egy pontban keresztezik egymást. Ennek köszönhető, hogy a számjegyek a tologatás során sem dőlnek az oldalukra, illetve nem állnak fejre. A kereszteződésben a számok, műveletjelek és rajzos ábrák irányt tudnak váltani (fel, le, jobbra, balra irányba). A gyermeknek a vízszintes sorban, balról jobbra kell kiraknia a feladatot. Például: mennyi 7x8? Az eredményt (56) a gyermek mondja meg! Kirakás: zöld kör, 7-es, szorzásjel, 8-as, egyenlőségjel, 5-ös, 6-os, piros kör. A zöld kört és a piros kört azért kell a műveletek elé és után tenni, hogy azok elválasszák a kirakott feladatsort a többi számjegytől. A zöld kör a feladat kezdetét, a piros kör pedig a végét jelzi. A kétjegyű számokat (például: 97) két csúszó elemből (9-es és 7-es) kell kirakni. A háromjegyű számokat három csúszó elemből, és így tovább.