Az anyanyelv bármely területének fejlesztése legnagyobb sikerrel és leggyorsabban óvodáskorban végezhető. A program középső csoportos óvodások beszédészlelését és beszédértését fejlesztő gyakorlatokat tartalmaz. Az életkornak megfelelő szintű beszédészlelés, beszédértés biztosítja, hogy a gyermek nehézség nélkül tanuljon meg olvasni, írni, a mások által kiejtett mondatok tartalmát megérteni. Későbbiekben egy idegen nyelvet elsajátítani.
Beszédépítő - könyv formátumban képanyaggal és letölthető hanganyaggal!
Feladatok jellemzői:
Fejlesztési területek:I. Akusztikus, auditív figyelem és differenciálás, auditív észlelés fejlesztéseII. SzókincsfejlesztésIII. Beszédértés fejlesztéseIV. Auditív emlékezetV. A fonológiai tudatosság A beszédészlelés és beszédmegértés zavara különféle tünetekben nyilvánulhat meg:
Óvodáskorban:
Iskoláskorban:
A problémák sok esetben magatartási zavarok, figyelmetlenség, agresszivitás, magába fordulás formájába is jelentkezhetnek.
A szerzőtől néhány mondat:"Gyakorló logopédusként (15 éves tanítói múlttal a hátam mögött) azt tapasztalom, hogy a nyelvi zavarok hátterében szinte mindig szerepel a beszédészlelés vagy beszédértés valamilyen szintű eltérése. Ezért számomra kiemelkedően fontos feladat ennek a területnek a fejlesztése.A beszédészlelés és beszédmegértés zavarainak felismerése óvodáskorban különösen nehéz, mert általában nem csak a gyermek beszédével kapcsolatosan jelentkeznek a tünetek. Mindkét terület a beszéd befogadásának, feldolgozásának oldalához tartozik, emiatt kevésbé látványos, vagy hallható az eltérés, s az esetek nagy részében rejtve is marad akár második, harmadik osztályos korig. Ekkor derülhet ki pl., hogy egy olvasási problémáért az életkori szinttől elmaradt beszédészlelés vagy - megértés a felelős. Óvodás korban a megkésett beszédfejlődésű, és az ún. diszlexia veszélyeztetett gyermekek szinte mindegyikénél biztosan, de az egyéb beszédhibás gyermekek egy részénél is jelentkezik ez a probléma, így megsegítésük elengedhetetlen része ezeknek a területeknek a fejlesztése." (Kovács Ágnes) Néhány szakértői ajánlás:"Kovács Ágnes munkájában visszatükröződik a gyakorló logopédus több évtizedes szakmai tapasztalata és tudása, a gyermeki képességfejlődés és képességfejlesztés iránti mély elkötelezettsége, valamint a játékosság, ami áthatja az egész programot és szinte észrevétlenül épül be az óvodai nevelés mindennapjaiba. Haszonnal forgathatja minden óvodapedagógus, aki a tudatosabb és hatékonyabb anyanyelvi fejlesztés érdekében gazdagítani kívánja pedagógiai eszköztárát. A program megvalósítása új fejezet nyithat az óvoda és a szakszolgálat közötti szakmai együttműködésben."
dr. Mile Anikó
a Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat főigazgatója
"Ez a nyelvi fejlesztő eszköz az óvodában hiánypótló jellegű. Az igényes, válogatott szóanyag, a nyelvi feladatok anyaga, játékosan segítik az óvodás gyermekek nyelvi, és egyéb kognitív képességeinek fejlődését. A kreatív feladatok szinte észrevétlenné és örömtelivé teszik a gyermeknek a beszédészlelés, beszédmegértés területének fejlődését, a nyelvi, kommunikációs képesség fejlesztését. Az ötletes, színvonalasan kivitelezett, esztétikus feladatok jól mutatják a szerző szakmai igényességét, a korosztály alapos ismeretét, az óvodai életben és tevékenységben való tájékozottságát. Kovács Ágnes mesterpedagógus, logopédus által készített fejlesztő anyagot jó szívvel ajánlom minden óvodapedagógusnak, szülőnek, gyermekekkel foglalkozó pedagógusnak."
Horváthné Moldvay Ilona
mesterlogopédus, köznevelési szakértő, egyetemi oktató
"Ez egy nagyon jó játék- és feladatgyűjtemény. Középső és nagycsoportos gyerekekkel próbáltam ki- kísérleti jelleggel- a programot. Bátran állíthatom, hogy napi szintű sikerélményt nyújtottak a gyerekeknek is és nekem is a játékos feladatok. Élvezték, szerették, kérték a feladatokat a gyerekek. Játszva tanultak és közben nagyon sokat fejlődtek. Bátrabban fejezték ki magukat, gazdagodott szókincsük. Sokat alakult az egymáshoz való viszonyuk (türelem, szeretet, megértés, elfogadás) Meggyőződésem, hogy beszédészlelés és beszédértés nélkül nem válhatnak a gyerekek iskolaéretté. Éppen ezért jó szívvel ajánlom ezt a nagyon gazdag és sokrétű programot minden óvónőnek és szülőnek is."
Nagy Éva óvodapedagógus
Ajánlott:óvodapedagógusoknak, logopédiai szakembereknek, szülőknek
Korcsoportnak szánt feladatok: középső csoportos óvodások
Fejlesztésű terület: anyanyelv, beszédértés, beszédészlelés
Az ünnepek közeledtével ajánlanánk a kedves szülőknek és nagyszülőknek vagy az egyedi és érdekes kedvelt ajándékokat kereső látogatóknak az óvodások legkedveltebb játékait bemutató kedvelt ajándékötleteinket, melyek a „Top ajándékötletek ünnepekra 4 éves óvodásoknak” oldalon találhatóak. Ebben a termékkategóriában egyebek mellett azok a kreatív játékok és gyerekjátékok kerültek bemutatásra, melyeket tavaly, a kedvelt ünnepek tájékán a legtöbbször választottak ki ajándékként.
Kreatív játék webshopunkban „Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára kép és hanganyaggal ISBN 978-615-00-6080-4” terméknévvel listázott iskolai eszköz termékadatlapjára leggyakrabban a következő keresőkifejezésekkel találnak rá vevőink: iskolai berendezések, iskolai fejlesztő eszközök. Hasonló típusú kulcsszavak, melyek még segíthetnek az elképzeléseknek leginkább megfelelő felnőtt könyvek kiválasztásában, például a következők lehetnek: felnőtteknek szóló könyvek, iskolai berendezés, iskolai fejlesztő eszköz. A fenti termék egyebek mellett az „Intézményeknek ” termékkategóriában,továbbá az „Életkor szerint > Játékok 5-6-7 éveseknek” elnevezésű termékkategóriában található meg. Az alább felsorolt termékcímkéket választva számtalan további, hasonló iskolai eszköz között lehet válogatni. A felnőtt könyv kulcsszóra kattintva pl. több mint 91 különféle felnőtt könyv között böngészhetnek az érdeklődők.
A Beszédépítő 1. -beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program középső csoportos óvodások számára kép és hanganyaggal ISBN 978-615-00-6080-4 termék kiválasztása esetén leggyakrabban az alábbi termékeket rendelték még meg vásárlóink: → Beszédépítő 2. – Beszédészlelést és beszédértést fejlesztő program nagycsoportos óvodások ISBN 978-615-00-8061-1 → ÉRZEL-MESE – érzelmi intelligenciát fejlesztő játék → Látogatás a beszéd birodalmába – Anyanyelvi és részképesség fejlesztő – Szabó Szilvia → Csodakártya – Jobb és bal agyfélteke összehangolása → Marosits Istvánné: Betűző – Betűtanuló-lapok → Nebuló 1. – Képességfejlesztő feladatgyűjtemény – Látom, hallom, csinálom, tudom! → Krokodil Csipesz – kézügyesség fejlesztő csipesz – Készségfejlesztő játék → Szautner Jánosné – Szigeti Gizella: Nebuló 3. – Képességfejlesztő feladatgyűjtemény → Látogatás a tudás birodalmába- Iskola-előkészítő anyanyelvi feladatgyűjtemény – Szabó Szilvia → Látogatás a beszéd birodalmába 2. Anyanyelvi és részképesség fejlesztő – Szabó Szilvia.