Fejleszt Elek - Barangolás a tanyán

A játék számos, az iskolaérettséghez szükséges képesség erősítését célozza.

Felmérhetjük gyermekeink erősségeit és gyengeségeit, a közös feladatvégzések pedig együttműködésre késztetnek

5 éves kortól

15 %-os bevezető kedezmény szeptember 24-ig

megrendelem →

Ez a játék nektek szól,

  • ha gyermeked utolsó tanévét kezdi az óvodában,
  • ha elsős gyermeked nehezebben ül le otthon gyakorolni,
  • ha szeretnéd játékosan fejleszteni az olvasáshoz, íráshoz, számoláshoz szükséges képességeket
  • ha kíváncsi vagy, hogy van-e olyan terület ami több figyelmet igényel
  • ha olyan játékot keresel, ami a szórakoztatás, közös élmény mellett támogatja a tanulási folyamatokat

Miért fontos, hogy otthon is foglalkozzunk a képességek fejlesztésével?

Az​ ​óvodában, iskolában számos új ismeretet sajátítanak el a gyermekeink. Ezek azonban sok gyakorlást igényelnek. Ha van olyan játék, mely segítségével biztosíthatjuk a gyakorlást, akkor használjuk ki a lehetőséget. Családi körben a gyermekek bátrabban próbálgatják határaikat, mernek hibázni, rosszat mondani, hiszen a szülők támogatása az ezzel járó feszültségeket képes oldani.

​Ha nehézséget okoz valamelyik képességterület, a gyermekek ösztönösen kerülik a feladatokat melyek arra a képességre épülnek. Főként akkor fordul elő ilyen, ha csak egy-egy terület gyengébb, a többiben korának megfelelően, vagy annál eredményesebb gyermekünk. Ekkor ugyanis a sikerek, eredmények elrejtik a nehézségeket. Az iskolában azonban már nem lehet válogatni a felkínált feladatok között, így többnyire ebben az időszakban figyelhetők meg a megbújó részképesség elmaradások.

Hogyan fejleszt, segít a Fejleszt Elek?

A Fejleszt Elek Barangolás a tanyán játék számos, az iskolaérettséghez szükséges képességek erősítését célozza.

A feladatok váltakozásával​ ​folyamatosan fenntarthatjuk a gyermekek érdeklődését.

A tájékozódás, relációs​ ​szavak, képi emlékezet, testtudat, szem-kéz koordináció, finommotorika, képi emlékezet, szótagolás, szókincs, matematikai készségek fejlődését biztosítják a különböző küldetéskártyáival.

A játék során felmérhetjük gyermekeink​ ​erősségeit és gyengeségeit, a közös feladatvégzések pedig az együttműködést biztosítják.​

A játék tartalma:

  • 1 db játéktábla,
  • 1 db játékszabály
  • 1 db bábu
  • 2 db dobókocka,
  • 5 db piros kartonelem,
  • 14 db kartonfigura (Elek, ház, ló, nap, kerítés, fűnyíró, sündisznó, pillangó, macska, kutya, malac, bárány, fa, tyúk)
  • 40 db almakorong,
  • 1 db letörölhető filc
  • 76 db kártya

Milyen készségekre lesz szükség az iskolában?

Téri reláció

A téri relációs szavak értése és használata a betűtanuláshoz elengedhetetlen. Az a kisgyermek aki biztosan ezekben a kifejezésekben hatalmas előnyben van, hiszen nemcsak látja hogyan alakítja a tanító a betűket, de a szóbeli megerősítést is a segítségére lesz. A füzetben való eligazodáshoz is szükséges a téri-, síkbeli tájékozódás.

Testtudat

A tájékozódás fontos, elengedhetetlen, ehhez azonban a szükség van a biztos, stabil testtudatra. A testrészek megnevezése, beazonosítása saját magunkon és síkban egyaránt egy fontos eleme az óvodáskorú gyermekek fejlesztésének.

Finommotorika fejlesztése

A finommotorika fejlesztése több feladatban is megjelenik, nem véletlenül. A rajzoláshoz, íráshoz elengedhetetlen e készség fejlesztése. A játékos formában történő gyakorlás kevésbé megterhelő, a nehézséggel küzdő gyermekek számára is kellő motivációt biztosít. A konkrét rajzos feladaton túl az apróbb eszközökkel történő manipuláció, vagy az ujjak finommozgását igénylő küldetések is megtalálhatók a játék feladatai között.

Emlékezet

Az emlékezeti funkciók minden tanulási folyamat alapja, az új ismeretek elsajátításához szükségesek. Fejlettsége meghatározza, hogy mennyi ismétlésre, gyakorlásra van szükség. Első osztályban a betűképek elsajátítása próbára teszi minden kisgyermek emlékezetét. A játékban a képi emlékezetre egy önálló feladat, a szóbeli emlékezet, több részfeladat irányul.

Szerialitás, sorrendiség felismerése

Szerencsés, ha szerialitás (sorrendiség) pontos észlelésére és a haladási irány kialakítására irányuló feladatokkal már óvodás korban találkoznak a gyermekek.

Az olvasás, írás, a füzetvezetés balról-jobbra történő iránya, a betűk vagy a többjegyű számok számjegyeinek sorrendje nem változtatható szabadon. E képesség erősítésével megelőzhető pl. a tűkörolvasás, vagy a helyiértékek cseréje

Tagolási képesség

A betűismeret elsajátítását követően az olvasás, írás folyamata megköveteli az analizáló-szintetizáló gondolkodást, tagolási képességet. (Képi szinten pl. a leírt szavak betűkre való bontását.) A szótagokra való bontás az olvasás, írás mellett a helyesírást fogja támogatni. Ezek fejlesztésére két játékmező feladatai adnak a lehetőséget.

Matematikai készségek

A matematikai készségek fejlődése egészen kicsi kortól, szinte észrevétlenül fejlődik. Ha gyermekünknél ez lassabb ütemű, akkor érdemes óvodáskorban már játékos formában gyakoroltatni. Ha nem foglalkozunk vele, akkor előfordulhat, hogy gyermekünk számfogalma nem stabilizálódik olyan gyorsan ahogy az iskolában a tananyaggal haladnak. Ez hamar kedvét szegheti a gyermekeknek. A matematikát egy-egy ilyen apróbb lemaradás hatására sokan „mumus” tantárgynak tekintik, pedig kellő alapozással a nehézségek nagy részét el lehet kerülni.

Szociális készségek

A társasjátékok már önmagukban biztosítják e készségek erősödését, a várakozásra való képességet, a monotóniatűrést, a siker és a kudarc feldolgozását. Játékunkban több feladat az együttműködésen alapul, a páros feladatok egymás segítése mindkét játékosnak pontot hoz. Az iskolai környezetben 25-30 kisgyermeknek kell alkalmazkodni a másikhoz, várakozni a lassabbakra, feldolgozni ha valami nem megy rögtön.

Sokkal könnyebb elfogadó, segítő társakkal elviselni a kudarcot, vagy örülni a saját és mások sikereinek.

Kukkants bele a játékba

A szerzőről

Közel két évtizede foglalkozom gyermekekkel. Kezdetben tanítóként, majd nevelési tanácsadóban (jelenleg pedagógiai szakszolgálat) fejlesztőpedagóguskén, majd gyógypedagógusként. Munkám nagyon széleskörű, hiszen a fejlesztés mellett a diagnosztikai munkában (pedagógiai, gyógypedagógiai vizsgálatokban) is aktívan részt veszek. A tanulási problémák közül talán a helyesírási készség elmaradása a leggyakoribb.

Ezt a területet -úgy tapasztalom- nehéz is fejleszteni. Rengeteg jó feladatlap, munkafüzet áll ugyan rendelkezésünkre, de azok a gyerekek, akik e nehézséggel szembesülnek nem is szeretnek írni, egy újabb könyv, vagy munkafüzet gyakran rossz érzést, néha ellenállást eredményez. A motiváció és az érdeklődés pedig elengedhetetlen a fejlődéshez.

Grőber Gabriella szerző

Évek óta készítek fejlesztő és társasjátékokat, és úgy gondoltam, hasznos lesz, ha oktatójátékokat is készítek, azonban el szerettem volna térni a “számonkérős”, egy válaszos játékoktól.

Igyekszem olyan játékokat készíteni, melyben a gyermekek aktiv részvétele elengedhetetlen. Számos játékötlet közül azokat válogattam össze, melyeket örömmel végeztek a hozzám forduló gyerekek, melyek után jókedvűen, megerősödve tudtak felállni az asztaltól.

100% pénzvisszafizetési garancia​

Győzödj meg róla, hogy ez tényleg egy igazán jó játék. Mégsem tetszik, netán meggondoltad magad? A csomag kiküldését követő 14 napon belül küldd vissza részünkre a teljes játékot és mi visszautaljuk neked vételárát. Ezzel a játékkal csak nyerhetsz!​

Időgarancia

Igyekszünk minden kérdésedre választ adni 2 munkanapon belül.

Megújulás garancia​

A kiinduló játékötlet mellé a nagy sikernek köszönhetően érkezik a kiegészítő játék, amely további variációs lehetőségeket kínál, hogy minél sokoldalúbban tudjátok használni a játékunkat.

Fejleszt Elek - Barangolás a tanyán ára

Ára:​ bruttó 6.480 Ft

Most bevezető akció!

2021. szept. 24-ig 15 %-os kedvezménnyel:

bruttó 5490 Ft

Add le a rendelésed 2 perc alatt!

Megrendelés

Kérünk, add meg a rendelési darabszámot!

Kérdésed van? Segítünk!

Tel.: 06/30-815-3260 ill. 88/634-585